Бізнес-процеси у боротьбі з дискримінацією: поради для компаній

Які бізнес-процеси варто систематизувати компаніям, що прагнуть створити рівні можливості для реалізації всіх працівників.

Якщо ви прагнете привітати команду з 8 березня і зробити дійсно цінний подарунок, рекомендуємо вам переглянути свої бізнес-процеси. Ні, ми не жартуємо, переглянувши ключові бізнес-процеси у вашій компанії, можна збалансувати ролі команди й уникнути дискримінації за багатьма ознаками. 

Стратегія

Почніть з процесу підготовки та проведення стратегічних сесії. Тут варто зафіксувати не лише те, кого кличемо в частині ролей та посад, а також варто звернути увагу на гендерний баланс, щоб стратегічні ініціативи та вектор компанії були збалансовані.

Не забувайте, просто запросити рівну кількість жінок та чоловіків, ще не означає долучити їх до побудови стратегії та цілей. Важливо дати можливість висловитись всім учасникам та включити їх пропозиції в загальне обговорення. 

Рекрутинг

Процес найму персоналу – це своєрідна “візитівка” компанії. На жаль, в українському бізнесі під час співбесід досі практикують питати в кандидатів й кандидаток про те, “чи зможуть вони впоратись з навантаженням у … віці” або ж, чи “зможуть справлятись з роботою через свої фізіологічні особливості”. Якщо на співбесіду приходить жінка, то запитання стосуються наявності дітей, бажання вийти заміж та народити в найближчий час. 

Можна багато дискутувати про те, з якою метою представники бізнесу ставлять такі запитання під час співбесіди, але будь-який з цих критеріїв не має впливати на вибір кандидата чи кандидатки, зокрема, через відповідні законодавчі норми . Тому, компаніям, які прагнуть вибудувати толерантний мікроклімат, варто прописати певні стандартні опитники й політики спілкування з кандидатами та кандидатками, аби таких питань не виникало під час співбесіді, не залежно від того, хто її проводить. 

Для того, щоб створити дійсно рівні умови доступу до посади, варто запрошувати на співбесіду однакову кількість кандидатів та кандидаток, в тому числі, з різних соціальних груп. Практика показує, що на багато ролей легше обрати кандидата чоловіка, бо їх пропозиції банально більше на ринку, але якщо ви прагнете не тільки декларувати, а й створювати рівні можливості – почніть запрошувати різних людей. 

Зарплати

Проаналізуйте бізнес-процеси з формування зарплат і їх підвищення у свої компанії. Спробуйте поглянути на структуру компанії, й чесно відповісти, чи працівники на тих самих ролях отримують однакову заробітну плату, або ж хто про яку домовився. Після цього, рекомендуємо проаналізувати ті самі показники в розрізі чоловіків та жінок. Якщо ви бачите колосальний розрив у показниках, пора змінювати підхід в формуванні оплати праці компанії.

Маркетинг

Не менш важливими в цьому контексті є бізнес-процеси маркетингу. Адже через просування та рекламу можна або посилити імідж компанії, або назавжди закріпити у голові споживачів негативне сприйняття. Систематизація процесу розробки рекламних кампаній чи, хоча б, наявність універсальних правил про те, що ми у жодному разі не розміщуємо у наших рекламних матеріалах, стане вдалим кроком у даному напрямку. Зокрема, мати певні правила важливо тоді, коли маркетингові кампанії та рекламні матеріали для вас створює зовнішній підрядник. 

Часто, копаній з доволі універсальним продуктом, наприклад, дитячими конструкторами чи курсами програмування для дітей, використовують у своїх рекламних кампаніях лише дівчат чи лише хлопців. Причиною є певна стереотипізація, що з конструкторами граються лише хлопчики, а з кухонним посудом лише дівчатка. Проте, в дітей виникає однакове бажання гратися з різними речами, або ж навчатися новому. Фінальне ж рішення за батьками, які часто зчитують інформацію про продукт виключно з того, що бачать в рекламних матеріалах. Розміщуючи на пакуванні фото лише дівчат чи лише хлопчиків, ви втрачаєте значну частину потенційних покупців.

Замість висновків

Підсумуємо бізнесовими показниками, які стануть доброю мотивацією розвивати рівні можливості у вашій компанії. Дослідження Асоціації інвестиційних професіоналів CFA Institute показало, що гендерний баланс — один із засадничих чинників успіху на інвестиційному ринку. Збалансовані команди набагато швидше й ефективніше ухвалюють рішення, які безпосередньо впливають на збільшення прибутку. Гендерне розмаїття підвищує також мотивацію працівників та працівниць, — свідчать окремі дослідження McKinsey Institute, Peterson Institute for International Economics та аналітичної компанії MSCI. А компанії, які прислухаються до більшої кількості голосів різних національностей, культур, представників і представниць різного віку тощо, мають більше шансів покращити свої позиції на ринку.

Потрібна допомога, тисни сюди.

Коментар
admin
Share
This