Агенція Manageable долучалась до опису бізнес-процесів в громадському секторі як в комерційному, так і в pro bono форматі. Нещодавно засновниця Manageable Наталія Заверуха провела 3 консультації з бізнес-процесів для громадських організації в рамках проекту Pro Bono Club Ukraine. Далі ділимось її враженнями та бізнес порадами для представників ГО.

Виклики в бізнес-процесах та їх оптимізації для ГО

Команди, що працюють в громадському секторі, мають дуже глибоку внутрішню мотивацію та відданість справі. Це добре для втілення ідеї, але може вийти боком під час систематизації процесів та пошуку джерел для існування.

Іноді команди намагаються покривати базові витрати власним коштом, або грузнуть в операційній діяльності, коли розділяють відповідальність за один процес між усіма членами організації.

По-перше, такий формат роботи рано чи пізно втомлює команду. По-друге, хаотичні процеси та невизначені ролі заважають мислити і планувати свою діяльність стратегічно. Щоб враховувати всіх стейкхолдерів, важливо розуміти: хто наш клієнт, які послуги ми надаємо і хто фінансує нашу діяльність. Карта стейкхолдерів в ГО дещо складніша, ніж в бізнесі, і в цьому є нюанси побудови ефективних процесів.

 

Поради

Варто почати з простого. Прописати всі завдання, процеси та напрями, які зараз є в організації, а потім розподілити їх між конкретними ролями. Важливо розділити їх саме між ролями, а не між учасниками команди.
Часто в громадському секторі це відбувається так: сьогодні у вас працює Олег, який виконує, наприклад, функції фінансового директора й ніхто не деталізує, що саме він робить. Та, якщо гіпотетичний Олег покине організацію, у вас почнеться хаос, бо разом з ним піде й розуміння процесів. Це не обов’язково мають бути класичні посадові інструкції та типові назви посад. Головне, аби ви зафіксували функціонал й могли передати його при зміні кадрів.
Насправді, цей крок стає поштовхом. Далі команда побачить, якщо є дисбаланс в функціях та ролях — наприклад, операційний менеджер веде сторінки в соцмережах — і зможе все гармонізувати. Це зменшує рівень стресу та хаосу, бо кожен знає свою роль і функції, а тому несе за них відповідальність.
Читайте також наш блог — там багато детальних інструкцій. Ще підписуйтеся та ставте запитання у Facebook, там скоро у прямому ефірі розповідатимемо про усі нюанси, які вас хвилюватимуть.
Коментар
admin
Share
This