Як опис бізнес-процесів допомагає заощадити кошти компанії

Коли ми говоримо про ефективність компанії, то скоріш за все усвідомлюємо, що за нею стоять правильно побудовані бізнес-процеси. Вони такими були не одразу — успіху неодмінно передує формалізація і опис бізнес-процесів, а потім часто і їхня автоматизація. Все це впливає на продуктивність роботи команди, адже кожен її член знає свою роль, завдання та алгоритми взаємодії з іншими членами. Що стосується автоматизації, то завдяки їй зменшується кількість помилок у процесах, зростає їх якість та швидкість виконання.

Згідно дослідження McKinsey Global Institute, якщо процеси будуть автоматизовані, то це дозволить компаніям у всьому світі збільшити продуктивність на 0,8 – 1,4% на рік. Згідно того ж дослідження, 30% функціоналу 60% спеціальностей в світі можуть бути автоматизовані.

Наведемо кілька прикладів того, як впровадження описаних бізнес-процесів заощаджує кошти.

  1. Оптимізація документообігу

Якщо ви налаштуєте бізнес-процеси, які супроводжують у вашій компанії підписання договорів, то отримаєте готовий алгоритм, який дозволить зекономити гроші на послугах юриста та час ваших співробітників. А вони, в свою чергу, його зможуть приділити іншим процесам, які генерують грошовий потік для вашого бізнесу.

2. Оптимізація роботи з продажами

Припустимо, що у вас інтернет-магазин і кілька менеджерів, які опрацьовують замовлення. А потім — о несподіванка — розпочався карантин і в один день кількість замовлень зросла в кільканадцять разів. Якщо ваші бізнес-процеси в порядку, то менеджери знатимуть, яка процедура їх обробки, що економить час на пошук нових менеджерів і не дозволить втратити клієнтів. Адже останні, не дочекавшись якісного обслуговування, можуть відмовитись від співпраці і лишити про вас негативні відгуки. Так ви можете втратити замовлення. Власне, це може стосуватись не тільки роботи інтернет-магазинів. Скоріш за все, роботи тих компаній, які продають товари чи послуги в тому числі і через сайт. 

3. Налаштування процесу випробувального терміну / onboarding

Випробувальний термін — поширена практика для багатьох компаній. За певний період часу, найчастіше від одного до трьох місяців, новий працівник має освоїти свої задачі, швидко влитись в колектив і досягти певних результатів.

Пречудово, якщо цей бізнес-процес прописаний таким чином, що і роботодавець і новий працівник чітко знають, які в останнього посадові обов’язки, яка робота за ним закріплена, за якими алгоритмами її виконувати, які ролі в кожного з членів команди і які кількісні і якісні показники мусять бути досягнені до кінця випробувального терміну.

Якщо ж ці бізнес-процеси непрописані, то скоро це призводить до фрустрації нового співробітника, а керівнику буде, в свою чергу, важко приймати рішення щодо того, чи був ефективним співробітник. Так компанія може втратити час і зовсім скоро муситиме шукати нову людину на вакантну посаду. 

Ми навели кілька прикладів, які дозволяють зрозуміти, як ті чи інші бізнес-процеси впливають на ефективність роботи компанії. Очевидно, що якщо бізнес-процеси є прозорими, зрозумілими, автоматизованими, то це відображається на якісній роботі підприємства. Якщо ж ви хочете знати, з чого почати роботу в цьому напрямку, рекомендуємо ознайомитись із нашим матеріалом на цю тему.


Коментар
admin
Share
This