Виділення та візуалізація основних бізнес-процесів

Основні бізнес-процеси – показують суть нашого бізнесу. Вони формують той результат за який готові платити ваші клієнти. Зрозумівши, за чим саме приходить клієнт та які процеси у вашому бізнесі є основними, варто зайнятись  їх виділенням та візуалізацією. Робота в даному напрямку складається з п’яти етапів

Перший етап

Для початку нам слід зрозуміти сформувати портрет клієнтів і розділити їх на категорії. Подібних груп може бути кілька, найпростіше поділити всіх свої клієнтів на B2B та B2C сегменти. Можливо у вашому бізнесі подібних категорій буде більше, проте, на даному етапі нам важливо зрозуміти чи є відмінність у їх обслуговуванні та специфіці продажів.

Другий етап

Аналізуємо потреби свого клієнта. Наприклад, ваші клієнти, зазвичай, хочуть поїсти в ресторані, але інколи замовляють їжу з собою чи приходять забронювати залу для корпоративу. Відповідно до потреб клієнтів ви формуєте різні основні процеси для їх обслуговування. 

Третій етап

Визначаємо з допомогою якого продукту чи сервісу ми можемо задовольнити потреби наших клієнтів. Візьмемо до прикладу СТО. Тут продуктами є  як ремонт та мийка авто, так і продаж запчастин. Проте, кожен з перерахованих продуктів – це різний основний бізнес-процес.

Четвертий етап

Розробляємо ланцюжок цінності для кожного продукту та умови переходу з одного етапу на інший. Розглянемо, наприклад, алгоритм дій при роботі з клієнтами ресторану. Спочатку ми зустрічаємо клієнта, потім садимо його за столик, приймаємо замовлення, передаємо його на кухню, виносимо замовлення й отримуємо оплату від клієнта. В цій послідовності варто чітко зафіксувати, яким чином закінчується кожен з етапів і що є сигналом для переходу до наступного. Наприклад, якщо ми говоримо про продажі, то завершення процесу фіксується підписанням договору чи отриманням передплати. Коли мова йде про проектування, то це погоджений з клієнтом проект і т.д.

П’ятий етап

Формуємо рамки кожного з бізнес-процесів та логіку їх переходу. Якщо у вашій команді працює кілька осіб, то ви можете одразу ж фіксувати відповідальних за кожен з цих бізнес-процесів та їх етапи. Відповідальна особа не завжди має брати участь в процесі, але вона повинна розуміти логіку його перебігу та взаємодіяти з тими, хто відповідає за якісні та кількісні показники.

Описуючи процеси важливо не лише передати їх логіку, а й зрозуміти, яким критеріям вони повинні відповідати та яких показників ми хочемо досягти. Показники – це ще одна важлива деталь в рамках роботи з основними бізнес процесами. Їх виділення та фіксація на старті роботи  істотно вплине на аналіз результатів.

Існує думка, що показники у бізнес-процесах – це, якась гіпотеза, яку необхідно просто протестувати та зрозуміти. Одразу дуже важко вгадати, яким має бути ваш бізнес-процес, але важливо мати певні рамки та цифри від яких ви зможете відштовхуватись аналізуючи результат.

Потребуєте допомоги в описі чи оптимізації основних бізнес-процесів, напишіть нам. Фахівці Manageable радо допоможуть систематизувати ваш бізнес. 

 

Коментар
admin
Share
This