консультант, бізнес-процеси, заверуха

За свою кар’єру я приміряла безліч ролей, від найманого працівника до власника бізнесу. Керуючи Manageable, насправді, також суміщаю роль власника, амбасадора бренду, тренера та, часто, ключового бізнес-аналітика наших проектів. Майже всюди піднімалось питання про залучення зовнішніх консультантів для вирішення завдань компанії.

Проаналізувавши досвід минулих роботодавців та свою консалтингову практику, мені вдалось вивести певну формулу залучення консультантів в бізнес. І, повірте, причини для співпраці бізнесу та консалтингу не завжди мають раціональне підґрунтя. Тому, вирішила поділитись з вами найбільш актуальними.

ПРИЧИНИ

Причина №1. Розв’язати проблему.

Як казав Ейнштейн: “Ми не можемо вирішити проблему, знаходячись з нею на одному рівні”. Якщо компанія прагне знайти рішення і варіанти виходу із ситуації зі знаком плюс, варто залучати додаткову експертизу. Найголовніше, з консультантами ви зможете не тільки розв’язати локальну проблему, але й усунути причинно-наслідкові зв’язки та нівелювати ризик її повторної появи.

Причина №2. Доповнити знаннями чи досвідом поточну команду.

Часто керівниками стають не професійні топ-менеджери, а працівники які роками гарно виконували свою роботу. Звичайно, вони гарні співробітники, але навичок управлінців їм часто не вистачає. При правильній подачі та стартовій комунікації з командою, поява консультантів в компанії може підтягнути та підсилити поточну команду краще ніж будь-які навчальні курси.

Причина №3. Поділитись відповідальністю за прийняття рішень.

Маю кілька власних кейсів, коли всередині компанії вже були прийняті певні управлінські рішення, але перед запуском їх в роботу або для обґрунтування з акціонерами, ініціювали консалтинговий проект. В ході проекту ініціатори отримували результати для посилення власної позиції. Часто це про питання ефективності певних ланок або вузьких місць в роботі чи перспективи реалізації нових ідей.

Причина №4. Консультант як каталізатор змін.

Зміни – це, в більшості випадків, некомфортно. Хоча зараз всюди тільки й чути, що треба змінюватись, але мало який бізнес погоджується на це добровільно. Тоді як з консультантами легше запустити маховик змін і донести їх актуальність до всіх членів команди. Інколи консультант – це щит для внутрішньої команди: “Ми не планували аж таких змін, але в ході консалтингового проекту це стало очевидним”.

Причина №5. Для іншого погляду на поточну ситуацію.

Часто нас наймають не за глибоку експертизу в секторі, а за її широту. Команда Manageable працювала з різними сферами бізнесу, від виробництва до фестивалів, від стартапів до холдингів, тому будь-який процес чи ситуацію ми можемо побачити з дуже різних точок зору. Будучи партнером в юридичній компанії, я також можу проаналізувати ризики інформаційної безпеки, що, повірте, дає абсолютно інший погляд на ситуацію в компанії.

Причина №6. Пошук вузьких місць при відсутності внутрішніх зв’язків всередині організації.

Для більшості компанії ефективність процесу – це звичні моменти на які ніхто не звертає увагу та не вважає вузькими місцями. Консультант може “холодно” їх оцінити та порівняти з цільовими показниками або допомогти їх сформувати. Пояснивши, чому на це варто звернути увагу. Поширеним є запит розібратись, що саме в цьому процесі є вузьким місцем і чи взагалі його можна організувати по іншому.

Причина №7. Радник для власника.

Власникам завжди необхідно мати фахівця для порад та обговорення рішень. Проте, в компанії важко знайти людину, яка не має власних інтересів та може незаангажованим поглядом оцінити та сформулювати дерево рішень чи карту ризиків. Часто, власники просто не хочуть показувати своїй команді, що мають сумніви чи не можуть прийняти рішення, тому наймають консультанта. До речі, це перший крок до створення наглядової ради у майбутньому.

Причина №8.Наставник та підтримка для ключових працівників.

В моїй практиці вже були кейси, коли нас наймають не тільки для посилення команди, але і для допомоги новому чи чинному керівнику впоратись зі складною ситуацією. В більшій мірі, це про допомогу операційним чи комерційним директорам запускати зміни в компаніях або налагоджувати поточні процеси.

Причина №9. Економія коштів

Консультанти завжди дорожчі за працівників в короткостроковій перспективі. В період довгої співпраці ви економите на соцпакетах, робочому місці, податках та ін.. Враховуючи, що консалтинг нікому не потрібен фултайм, ви отримуєте чудовий результат за розумні гроші.

Причина №10. Економія часу та фокус на основному.

Як би це дивно не звучало, але регулярно нас наймають не тільки для вирішення певних питань в бізнесі, але й для виділення часу на ці питання. Багато поточних проектів і повсякденна операційна діяльність не дає зосередитись на важливому, а оплачений консультант, який приходить двічі на тиждень, завжди мотивує всіх бути вчасно і працювати над зазначеним фокусом.

ПІДСУМКИ

Найважливіше, завжди бути чесними з собою та одразу сформулювати для чого бізнесу консультант, які питання ви хочете вирішити, тоді шанси на успіх значно зростуть.Наша команда радо стане вашою підтримкою та каталізатором росту. 
P.S. 

Будучи на стажуванні в США в приймальні однієї з компаній я помітила безліч фотографій різних людей. Власниця багатомільйонного бізнесу з посмішкою розказала, що це портрети консультантів з якими вона працювала та які прискорили її бізнес. Вона впевнена, що без цих людей не дійшла б до свого успіху так швидко. Розповідь неймовірно вразила мене і я назавжди запам’ятала, що консалтинг – це можливість отримувати концентровані поради, ідеї, досвід і розвиватись набагато швидше.

 

Коментар
admin
Share
This