Професори Гарвардської школи бізнесу попросили CEO 300 компаній відстежувати, на що вони цілодобововитрачають час, протягом 13 тижнів. Результати.

Професори Гарвардської школи бізнесу Майкл Портер і Нітін Норія попросили слухачів програми New CEO Workshop відстежувати, на що вони витрачають час, – цілодобово протягом 13 тижнів, а потім обговорили з ними результати й опублікували їх у своєму дослідженні. Команда Manageable вирішила нагадати про його результати й підібрала найбільш цікаві цифри.

Дослідження, яке розпочали у 2006 році, пропонує перше всебічне та детальне вивчення використання часу генерального директора у великих, складних компаніях протягом тривалого періоду. Дослідники відстежували розподіл часу 27 керівників (двох жінок та 25 чоловіків) протягом кварталу (три місяці). Їхні компанії, які в основному є публічними, мали середній річний дохід у 13,1 мільярда доларів протягом періоду дослідження. Всі керівники, були учасниками "New CEO Workshop", інтенсивної програми, яка щороку збирає новопризначених керівників великих компаній у Гарвардській бізнес-школі. Загалом у ньому взяли участь трохи понад 300 керівників.
Графік роботи

В середньому CEO дослідження працювали по 9,7 години кожен будній день. Частково робочими у них також були 79% вихідних днів (3,9 години в день) і 70% днів у відпустці (2,4 години в день). 47% робочого часу директор проводить в головному офісі. Решта годин він присвячує зустрічам і поїздкам по об’єктах, а також роботі з дому. В цілому учасники дослідження працюють по 62,5 години на тиждень.

Комунікація

Учасники витрачали на особисте спілкування з людьми 61% робочого часу. Ще 15% часу йшло на телефононні розмови і роботу з поштою і 24% – на електронну комунікацію. Частина CEO стали замінювати особисті зустрічі відеоконференціями: це дозволяє не витрачати свій і чужий час на роз’їзди. Проте, поки ці показники не дотягують до рівня живого спілкування. 

В середньому 46% часу спілкування всередині компанії учасники проводили з безпосередніми підлеглими (одним або більше), при цьому 21% цього часу – тільки з ними, без сторонніх. Цей показник варіюється від 32 до 67%. Виявилось: чим більше лідер довіряє підлеглим, тим більше часу їм приділяє.

Вирішення проблем

Близько 36% часу гендиректор витрачає на вирішення виникаючих у компанії внутрішніх і зовнішніх проблем. Рідко вдається відразу зрозуміти, коли і як підійти до нової задачі й скільки часу на неї піде. 

Операційна діяльність

В середньому 11% часу в CEO забирали повсякденні справи: атестації, засідання ради директорів, обговорення фінансових питань, зустрічі з інвесторами й т. п. Основу рутини становили, як правило, огляди операційної діяльності. Їх кількість, частота і тривалість сильно різнилися, і деякі директори (особливо ті, хто встиг попрацювати операційним директором) визнали, що такі розбори польотів варто було б делегувати.

Наради 

Гендиректор відвідує безліч різнопланових нарад. Жодна інша керівна посада не передбачає такої кількості й різноманітніття зустрічей. Учасники дослідження відвідували в середньому по 37 нарад в тиждень. Ці зустрічі займали 72% робочого часу. 32% відвіданих лідерами нарад тривали близько години, 38% – понад годину, 30% – менш як годину. CEO визнавали, що годинну нараду майже завжди можна урізати до 30 і навіть 15 хвилин. Крім того, можна заздалегідь оголошувати порядок денний, щоб всі могли підготуватися. Ефективні лідери впроваджують подібні стандарти по всій організації.

Розподіл часу між сферами діяльності

Велику частину робочого часу (в середньому 70%) учасники проводили з людьми з компанії, решту 30% приділяли зовнішнім сторонам: 16% – діловим партнерам (клієнтам, постачальникам, банкірам, інвесторам, консультантам, юристам, піар-агентствам і ін.), 5% – раді директорів, 9% – іншим зовнішніми зобов’язаннями (роботі в радах директорів інших компаній, участі в заходах галузевих асоціацій, спілкуванню зі ЗМІ та держорганами, а також громадської діяльності та благодійності). 

Більшість CEO дослідження були вражені, дізнавшись, як мало часу вони приділяють клієнтам (в середньому всього 3%), – у багатьох навіть консультанти відняли більше робочих годин. При цьому, вони впевнені: трьох відсотків недостатньо. Клієнти – важливе джерело незалежних даних про успіхи компанії, галузевих трендах і конкурентів.

У своєму дослідженні науковці намагались найбільш чітко та доствоірно показати специфіку посади генерального директора, аби при відборі методик для управління компанією кожен підприємець відштовхувався не від бажаного, а від реального стану речей.

Про те, як СЕО намагаються “вийти з операційки” і які моделі для цього застосовують зовсім скоро розповімо в наступному блозі Наталії Заверухи для Mind.ua. Тим часом, ви вже можете вивільнити час керівника на більш креативні задачі, дізнавшись, як зробити наради ефективними. 

Матеріал підготовано на основі публікації “How CEOs Manage Time”.

Коментар
admin
Share
This